MAKARSKA RIVIERAN 2

På måndagen begav vi oss på en heldagsutflykt till havs, nämligen en båttur till ön Brac, för att hänga på stranden Zlatni Rat. Vi satt på däck, solade, njöt av utsikten och körde hänga gubbe för att fördriva tiden. När vi kom fram till Bol två och en halv timma senare tog vi en båttaxi till stranden (som ses som en av världens finaste) för att sola och bada i några timmar. Vi unnade oss också varsin drink innan vi skulle åka tillbaka men nja kan väl säga att de smakade skitäckligt haha och vi fick springa till båttaxin. Resten av båtturen hem var inte så lyckad då två i vårt sällskap blev sjösjunka, inte så lite heller. Man kan säga att Virserum var utslaget. Så på kvällen tog vi det bara lugnt och var ute på middag för att ladda om.
Allmänt | | Kommentera |

MAKARSKA RIVIERAN 1

Hej! I lördags natt landade vi i Sverige efter en vecka på Markarska rivieran. Så tänkte att nu kör vi ett inlägg här dag för dag från resan. Håll till godo; I lördags eftermiddag körde Hampus ut mig till Arlanda där jag mötte upp resten av gänget alltså Micha, Johanna, Lisa, Jenny och Bertil. Några timmar senare landade vi i Kroatien och möttes av en varm bris när vi steg av planet, finns det något härligare?! Efter en busstur från Split till Markarska och hotellet City Beach var vi äntligen på plats. Vi gick en promenad i området runt hotellet och har för mig att vi slocknade ganska snabbt efter allt resande. På söndagen vaknade vi upp till solsken, åt frukost, laddade med badtofflor, cider m.m. och sedan hängde vi på stranden hela dagen. När alla var lagom röda gick vi tillbaka till hotellrummet där vi drack, lyssnade på musik samtidigt som vi fixade oss i våra badrockar. Typ bästa stunden på hela dagen. Sedan åt vi middag nere vid hamnen. Det var första dagen och mer kommer folks.

ADIDAS

Hej på er denna regniga och gråa söndag, nu har återigen en vecka kommit till ända. Sommarvädret försvann lika snabbt som det kom, men man får vara glad för de härliga dagar som var och det kommer ju faktiskt fler. Den här helgen har vi haft besök av ungefär en tredjedel av Hampus familj nämligen Britt, Mikael, Mattias och Sara. De kom ganska sent i fredags så vi åt och pratade lite innan vi tog sängen på ryggen. På lördagen åt vi frukost i lugn och ro innan vi åkte in till stan för lite shopping (hittade äntligen dessa skor) och sedan gick vi på Kungliga slottet och åt lunch i Gamla stan innan vi åkte tillbaka hem. På kvällen åt vi middag på Strandvägen 1 och hade "mellomys" hos oss efter det. Innan de åkte tillbaka hem idag tog vi en tur till Mall of Scandinavia. Återigen en supermysig helg! Nästa uppdatering här blir efter Kroatien, tills dess får ni ha det så bra.