MIDSOMMARDAGEN

Midsommardagen var kommen och jag vaknade lite smått sliten efter att ha haft lite för kul på midsommarafton, men efter frukost och bad i havet var man med i matchen igen. Vi hängde på stranden i princip hela dagen, badade och åt glass. Senare på eftermiddagen/kvällen gjorde vi oss redo för kvällens bravader. Jag, Jenny och Tilda var supertaggade på Strand så vi åkte in och köpte inträde och på vägen tillbaka köpte vi med pizza till resten av gänget. Ser ni förresten så solbrända alla har blivit här?! När natten kröp på drog vi in och dansade som det inte fanns någon morgondag och kom hem lagom till solen gick upp. Vilken kväll alltså! På söndagen packade vi ihop allt och drog oss tillbaka till Stockholm med några stopp i Målilla och Mörlunda på vägen. TACK TACK TACK alla inblandade, solen och Öland för en superlyckad midsommarhelg, kunde inte haft det bättre.
Allmänt | | En kommentar |

MIDSOMMARAFTON

I helgen styrde jag och Hampus bilen neråt och mot Öland för att fira midsommar!!! Vi klarade oss ganska bra från bilköerna och körde in i Köpingsvik kring kl tio på kvällen där vi mötte upp de andra som hade grillat och satt och snackade. På fredagsmorgonen vaknade vi sex personer i en husbil och alla slängde sig ut för att få luft, äta frukost och göra kransar. Från ingenstans så kommer Filip och hans kompisar och överraskar, hade ingen aning att han skulle vara där. Det var så sjukt varmt även att det var lite molnigt på förmiddagen så vi gick ner till stranden för att bada och spela volleyboll. Efter lite häng där lagade vi midsommarmat och gjorde oss iordning. Lisa och Gusten var också på Öland och hälsade på oss. Sedan bar det av mot Borgholm för att köpa inträde till Strand Hotell, vi stod två timmar i kö, i stekande sol men fördrev tiden med ölspelet och "vem i rummet" haha därav bilden där alla pekar på Tilda. När vi fått armbanden åkte vi tillbaka till husbilen för att äta jordgubbstårta och fortsätta förfesten innan vi åkte tillbaka partyt i Borgholm. Hade verkligen en askul midsommarafton, hoppas också hade det!
Allmänt | | Kommentera |

LÖVÖHELGEN

Förra helgen åkte jag och gänget ovan till Lövö, precis som vi gör varje sommar, men denna gång hade vi en liten extrapassagerare med, nämligen Flora. Jag hämtade upp dem på vägen från Stockholm och fortsatte sedan färden till stugan. På fredagen åt vi, kollade gamla videoklipp och pratade ikapp innan vi stöp i säng. På lördagen tog vi en sväng in till Kalmar för shopping, mat på Zorbas (matkoma deluxe) och hälsade på hemma Lina. På kvällen åt vi kolatårta för att fira att Elly pluggat klart, spelade kubb och gick en promenad ner till stora bryggan. Hade världens myshelg, bara gå runt i myskläder och få hänga i stugan med dessa fina. Tack för det, längtar redan till nästa år. Denna helg hade vi tänkt åka ner till Småland igen för att fira min älskade lillebror som fyllde 21 år i torsdags men Hampus jobbar och vi fick helt enklet inte ihop det. Så, om möjligt, har min helg varit ännu lugnare än förra, skönt att inte behöva åka någonstans utan vara kvar i Stockholm och sova. Har sovit typ tio-elva timmar båda nätterna så antar att jag behövde det. Igår gick jag lite ärenden på stan och på kvällen åt vi middag på T/BAR. Idag har jag inte gjort många knop och så ska det fortsätta. Nu är batterierna laddade till max inför nästa helg för då väntar midsommar på Öland. Tack för mig hej!