ÖLAND

Hej på er! Förra helgen åkte jag och Nico från Stockholm för att möta upp Växjögänget för en helg tillsammans på Öland. Helgen bestod av övernattning på Strand hotell, sol, bad, drinkar, after beach, restaurangbesök i Borgholm och så dansade vi loss på Strand två kvällar. Vi hade tur med vädret, varmaste helgen hittills denna sommar. Hur härligt som helst och jag ville inte att helgen skulle ta slut!
Allmänt | | Kommentera |

ALL OF ME

Fredagen den 3 juli hade jag och Hampus varit tillsammans i sju år. Jag är så tacksam att varje dag få vakna bredvid denna fantastiska man som är omtänksam, rolig, snygg, så fin på alla sätt, klok och min trygghet. Vi firade i alla fall våra sju år tillsammans förra torsdagen med middag och drinkar på Riche och efter gick vi en kort promenad och bara myste i Stockholmssommaren. Jag älskar dig av hela mitt hjärta!

BRÅVALLA

Tja! Som jag skrev i tidigare inlägg åkte jag, Johanna, Lisa och Bertil till Bråvalla, för tre dagars festivalliv. Bilderna över är från första dagen. Efter att Hampus släppt av mig i Norrköping och vi tagit oss till området började vi med att sätta upp vårt "partytält" med lakan som vindskydd och pyntade med vimplar. När vi hade fixat klart (läs två timmar senare) med husvagnen gick vi runt på på campingen, käkade falafel och hälsade på några hemifrån. Vi fixade oss sedan för kvällen och gick på förfest hos Josse, Kajsa och fler från Småland för att sedan se Maskinen, de var helt okej men spelade inte så många "välkända låtar". Efter spelningen körde vi beerpong och bara hängde.
Torsdagen övergick till fredag med några få timmars sömn och denna dag sken solen på Bråvalla. Vi åt frukost, lingongrova med mjukost, riskakor, choklad och persikor. För att sedan ta varsin cider och lyssna på Tove Styrke, det var så härligt att bara sitta på maken, gunga med i musiken och bara vara. På eftermiddagen lyssnade vi även på Ola Salo och Winnerbäck, jag lyssnar inte på Lasses låtar lika mycket som tidigare men texterna fanns ändå kvar och han var lika fantastisk som när jag såg honom på Öland för några år sedan. Även denna kväll förfestade vi med "pussywagonatbravalla" haha. Jag och Lisa tittade sen på Robbie Williams vilket var det bästa jag sett, vi hade bra platser och båda var helt tagna efteråt och fyllda av lycka. Efter Robbie dansade vi loss till Dada Life och gick hem vid tretiden samtidigt som solen gick upp.
Lördagen bjöd också på fantastiskt väder, som vi i och för sig hela helgen då prognosen inte såg lovande ut tidigare i veckan. Aja nog sagt om vädret, på lördagen lyssnade vi på Zara Larsson (heja Zara), Norlie & KKV som var grymma och hängde vi vid husvagnen, solade och drack vin. Haha vet att det ser ut som Lisa är naken men så är icke fallet, SÅ varmt var det inte. Träffade brorsan som gick runt i sombrero och morgonrock, spelade flankeboll med våra grannar från Emmaboda och förfestade. Vi käkade sedan mat, thaigryta med röd curry för sådär femte gången helgen och lyssnade på Calvin Harris. Tack Bråvalla och tack alla inblandade härliga människor för en skitrolig festival, men måste erkänna att det var skönt att efter tre dagar få komma hem till dusch, min egen säng och Hampus.